CUM VOI FI GĂSIT?

(Ticu Moisa)

 (2 Petru 3.10-14)

Introducere: Chiar dacă nu am cunoscut toate experienţele fiului celui mic din pilda Mântuitorului (care a pretins totul, a strâns totul, a experimentat totul, a cheltuit totul, a recunoscut totul, a părăsit totul şi, în final, a câştigat totul), un lucru este absolut sigur: şi el, şi eu am fost pierduţi (pierduţi într-o lume răzvrătită, pierduţi într-o viaţă stricată, pierduţi pe o cale păcătoasă). Dar, de asemenea, şi el, şi eu am fost găsiţi!

În nemărginitul Său har, Domnul Isus m-a găsit în lumea răzvrătită şi m-a cucerit; m-a găsit într-o viaţă stricată şi mi-a reparat-o deplin şi definitiv; m-a găsit pe o cale păcătoasă şi mi-a îndreptat paşii pe calea mântuirii (Ps. 40.1-2)

El va reveni, numai că de data aceasta, nu în vederea păcatului, ci pentru a aduce mântuirea trupului celor care Îl aşteaptă (Evr. 9.28). Cum mă va găsi?

1. Eu vreau să fiu găsit în El (Fil. 3.9) = un loc al siguranţei

Aşa după cum în lumea viitoare nu există decât două locuri: Raiul şi Iadul, şi aici pe pământ există tot numai două locuri: în Cristos (Fil. 3.9) şi în Cel Rău (1 Ioan 5.19). În Cristos, nu există nici o osândire (Rom. 8.1), în Cel Rău nu există nici o ocrotire (Mt. 25.41); în Cristos nu există slăbiciune (Fil. 4.13), în Cel Rău există doar întinăciune (Ioan 8.44); în Cristos nu există nici o umbră de mutare (Evr. 13.8), în Cel Rău nu există nici o nădejde de schimbare (Iacov 2.19); în Cristos nu există nici un cusur şi nici o prihană (1 Petru 1.19), din Cel Rău nimic sfânt nu emană (Ioan 8.44); în Cristos, toată lumea are pace (Ioan 16.33), în Cel Rău toată lumea zace (1 Ioan 5.19). Tu unde vei fi găsit?…

2. Eu vreau să fiu găsit veghind (Luca12.38) = un loc al slujirii

Voi veghea asupra casei mele (Lc. 12.39); voi veghea asupra căilor mele (Ps. 39.1); voi veghea asupra cererilor mele (Ef. 6.18; 1 Petru 4.7); voi veghea asupra confruntărilor mele (1 Petru 5.8). Tu vei fi găsit veghind sau dormind?

3. Eu vreau să fiu găsit bun (Iacov 1.12) = un loc al sfinţirii

Doresc fierbinte să fiu găsit ca Daniel: fără prihană, fără vină şi în pace

- Dumnezeu l-a găsit fără prihană (Dan. 6.22), adică nevinovat;

- Dariu l-a găsit fără vină (Dan. 6.23), adică nevătămat;

- duşmanii l-au găsit plin de pace (Dan. 6.11), adică neconformat.

Încheiere: Sfinte Tată ceresc, îmbracă-mă cu îndurarea Ta, întăreşte-mă prin puterea Ta şi însoţeşte-mă cu prezenţa Ta, pentru ca să pot fi găsit:

1. la adăpost (în Cristos, şi nu în Cel Rău!);

2. la post (ca un rob care veghează şi nu ca un rebel care dormitează!);

3. aşa cum am fost (după ce m-ai găsit şi m-ai mântuit):

- fără prihană, tămăduit de orice rană;

- fără nici o vină, prin jertfa Ta divină;

- în pace şi sfinţire să văd a Ta venire.

Îţi mulţumesc că mă iubeşti şi ruga mea o împlineşti! Amin.

Lasă un răspuns

