Fermitatea femeilor

Departe de a fi o predica, aceasta scurta meditatie s-ar putea transforma intr-una despre „Pozitia si privilegiile femeilor in Biserica crestina”. Exista cateva pasaje, aparent neimportante, care ne vorbesc despre prezenta si activitatea femeilor in grupul care L-au urmat pe Domnul Isus prin Israel.

Matei 27:55  Acolo erau si multe femei, care priveau de departe; ele urmasera pe Isus din Galilea, ca sa-I slujeasca.
Marcu 15:40  Acolo erau si niste femei, care priveau de departe. Printre ele era Maria Magdalina, Maria, mama lui Iacov cel mic si a lui Iose, si Salome,
Marcu 15:41  care, pe cand era El in Galilea mergeau dupa El si-I slujeau, si multe alte femei, care se suisera impreunã cu El in Ierusalim.
Luca 8:3  Ioana, nevasta lui Cuza, ispravnicul lui Irod, Susana, ºi multe altele, care-L ajutau cu ce aveau.

M-am gandit la cateva lucruri care sunt implicate in prezenta acestor femei.

1. Gata de slujire
Si femeile Il pot sluji pe Domnul Isus. Adesea, barbatii bisericilor crestine exclud prezenta femeilor din activitatea femeilor. Ele nu pot fi „lucratori” pentru Christos. Realitatea Noului Testament a fost alta.  Epistolele adauga nuemle altor femei care au fost partase la lucrarea crestina: Fivi, Evodia si Sintichia, cele din Romani 16, etc.

2. Nechemate, dar prezente.
Nu gasim nicaieri ca Domnul isus le-ar fi chemat pe femei sa mearga dupa El (ca in cazul ucenicilor). Asta nu le-a impiedicat sa o faca. femeile au propensitate pentru voluntariat. Sia stazi, in activitatile misionare de tineret, numarul fetelor depaseste de regula numarul baietilor. Este o observatie valabila si in prezenta la casa Domnului …

3. Ne-pretuite, dar strict necesare.
Fara indoiala ca grupul de barbati care L-au insotit pe Domnul Isus in calatoriile lor nu s-ar fi descurcat (asemenea tuturor barbatilor din istorie) fara ajutorul pe care l-au oferit femeile de atunci si de acolo.

4. O prezenta tacuta, dar graitoare
Una din cele mai importante contributii ale femeilor de atunci a fost in spulberarea „ereziei degradante” a celor care au cautat mereu sa-l aseze pe Isus in categoria „filosofilor” de teapa lui Spcrates si Plato, ai caror ucenici erau „homosexuali”. Invinuirea aceasta continua sa iasa la suprafata in unele filme contemporane. „Sfintele femei” din Evanghelie (printre care si „Suzana, nevasta lui Cuza, ispravnicul lui Irod) n-ar fi participat la o asemenea viata comunitara!

5. Nehirotonisite, dar neobosite.
Nimic nu a ridicat atunci si de-a lungul secolelor nivelul acceptarii si pretuirii femeii in societate si familie ca atitudinea si invatatura Domnului Isus. Cu toate acestea, Fiul lui Dumnezeu a respectat pozitia si tiparul randuit de Dumnezeu Creatorul in relatia dintre barbat si femeie. Desi ar fi putut foarte usor sa o faca, desi a avut multe femei deosebit de competente in anjurajul Sau, Domnul isus n-a „hirotonisit”, adica n-a „pus deoparte pentru autoritate si slujire in Biserica”, pe nici una din ele. Nici macar pe propria Sa mama, Maria!

Cultul desantat al „Mariei pururea fecioara” a aparut mult mai tarziu ca o influenta a religiilor pagane din Egipt si din Babilon.

Va las vou placerea de a prelucra aceasta meditatie, Daniel Branzai

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s