O responsabilitate insotita de o promisiune

Pazirea Cuvantului Domnului este o responsabilitate insotita de o promisiune
Psalmi 119: 57-64

Partea mea si promisiunea Domnului
In continuarea psalului 119, versetul 57 spune astfel: „Partea mea,  Doamne, o spun, este sa pazesc cuvintele Tale”. Ce alta cere Domnul de la noi decat sa pazim cuvintele Lui? Spuneam intr-un  mesaj anterior ca partea noastra este sa identificam nevoia principala din viata noastra, adica nevoia de Dumnezeu. Odata ce am facut acest pas, partea noastra este sa pazim cuvintele Lui. Partea unui crestin este sa pazeasca acest Cuvant minunat al Lui Dumnezeu, care poate da viata. Omul lui Dumnezeu subliniaza: “o spun”, acest “o spun” ma trimite cu gandul la faptul ca el trage un semnal de alarma aici- o spune, pentru ca o stie si o stie pentru ca i s-a facut cunoscut acest lucru.
Pazirea Cuvantului Domnului este o responsabilitate insotita de o promisiune. Niciunul dintre noi nu am putea pazi Cuvantul Domnului, daca El nu ar avea mila de noi, si nu ne-ar invrednici ca sa o facem: “Te rog, din toata inima mea, ai mila de mine, dupa fagaduinta Ta”. Promisiunea lui Dumnezeu consta in ajutorul Sau, prin mila si indurare, prin dragoste si bunavointa. Stim bine ca despartiti de El nu putem face nimic, ca nici macar un pas nu suntem in stare sa facem fara El. El ne da si vointa si infaptuirea.

Pozitia mea si pozitia Domnului
Psalmistul isi determina pozitia pe care trebuie sa o aiba fata de Dumnezeu si fata de oameni in lumina Cuvantului lui Dumnezeu. De fapt, Cuvantul ii determina pozitia. Iata constatarile:

Pozitia mea
1. Pozitia fata de Dumnezeu
– omul are datoria sa deosebeasca voia Domnului si sa o implineasca: remarcam cuvintele: “ma gandesc” (la caile mele)  si “imi indrept” (picioarele);
– omul are datoria sa vegheze la caile lui si sa nu ezite sa implineaca voia Domnului: “ma grabesc” (sa pazesc) si “nu preget” (idem);
– omul trebuie sa-L laude pe Dumnezeu, sa-I dea cinste oricand: “ma scol la miezul noptii si Te laud…”.

2. Pozitia fata de ceilalti
– nu se lasa influentat, doborat: cand ceilalti pun piedici, el nu uita Legea Domnului;
– se fereste de insotirile nepotrivite: “Sunt prieten toti cei ce se tem de Tine…”.

Pozitia Domnului
1. Pozitia generala (fata de toti oamenii)
– Dumnezeu este bun:  “Pamantul, Doamne, este plin de bunatatea Ta…”.

2. Pozitia speciala (fata de robii Lui)
– Dumnezeu este Invatator: “invata-ma oranduirile Tale”.

2008-10-07
(Gianina – extras din studiul personal)

Lasă un răspuns

