Inelul de nunta

Gen. 24:49-65

Introducere: Cuvintele sunt un fragment de suflet care a inghetat. Ele sunt facute sa adaposteasca senti-mente, trairi emotionale si fragmente de vise. Cine ar putea sa descrie in cuvinte taina unei vieti de familie? Cine ar putea sa aseze in expresii maiastre trairile dintre doi oameni care se iubesc?
Pentru aceasta nunta am ales sa ma aplec asupra a trei astfel de cuvinte care descriu cate ceva din frumusetea din cadrul unirii conjugale.

Cele trei cuvinte sunt: stapan, tovaras si domn. Fiecare dintre ele se gasesc in texte din Biblie.

1. „Stapan”.
Textul din Geneza 24 ne spune ca robul venit dupa Rebeca dorea sa se intoarca la stapanul sau, Avraam. El nu era de capul sau. Avea o datorie si trebuia sa o indep¬lineasca. O asemenea realitate exista si in viata de familie. 1 Corinteni 7:4 spune: „Nevasta nu este stapana pe trupul ei, ci barbatul. Tot astfel, nici barbatul nu este stapan peste trupul lui, ci nevasta”

2. „Tovaras”.
Acesta este un cuvant pe care trebuie sa-l recuperam din vremuri de trista amintire si sa-l rascumparam pentru a-l aduce inapoi in Biserica.
Filipeni 4:3 ne vorbeste despre frumusetea tovarasiei: „Si pe tine, adevarat tovaras de jug, … impreuna cu ceilalti tovarasi de lucru ai mei, a caror nume sunt scrise in cartea vietii”.

Biblia spune: „Nu va injugati la un jug nepotrivit!” Casatoria este un fel de parteneriat cu drepturi egale, la bine si la rau, in bogatie sau belsug, in sanatate sau in boala.”

3. „Domn”
„Astfel se impodobeau odinioara sfintele femei, care nadajduiau in Domnul si erau supuse barbatilor lor; ca Sara, care asculta de Avraam, si-l numea „Domnul ei”.

Numirea de „domn” este diferita de aceea de stapan. „Domn al tarii Romanesti” numea o persoana regala, respectata si pretuita in popor.

La una din nuntile tinute in California, pe cand eram asezat alaturi de fratele Petru Popovici, ma gandeam la o afirmatie pe care tocmai o citisem intr-una din cartile americane despre casatorie. Catand sa faca haz de necaz, autoorul spunea ca „nunta este evenimentul in care barbatul isi pierde libertatea in cautarea fericirii” (parodie la preambulul constitutiei americane: „liberti and pursue of happiness”). Privita din acest punct de vedere, verigheta i se parea autorului „cea mai mica catusa din lume”!

Cele citite in carte ma amuzau dar imi lasasera in minte si un fel de nedumerire. Simteam intuitiv ca ceva nu era in regula. „Verigheta nu poate fi asemanata cu o catusa!” Mi-am scos-o ganditor din deget si ma uitam la ea fascinat…  In clipa aceea am inteles! De undeva de departe, cineva mi-a soptit in cuget ca realitatea este mult mai frumoasa decat varianta din carte. in loc sa fie o catusa, verigheta este in realitate o „coroana” de aur, iar nunta este o festivitate de „incoronare”!

Familia este regatul in care sotul si sotia sunt „rege” si „regina”! Pentru ca nu este practic sa purtam toata ziua cununile pe frunte, oamenii s-au gandit sa faca niste copii mai mici ale lor pe care sa le putem purta intot-deauna pe deget.

Casnicia este locul unde suntem „domn” si „doamna”. in ochii partenerului nostru de viata suntem pe locul intai! Suntem cea mai importanta persoana din lume!

Nu conteaza cum ma privesc ceilalti si nu conteaza cate parale fac in ochii lor. Cand trec pragul casei mele, intru in regatul in care sunt rege, iar la usa ma intampina cu un zambet „regina”!

Sotilor, daca vreti sa fiti tratati ca un rege, tratati-va sotia ca pe o regina!

Faptul ca am un inel in deget; faptul ca port o verigheta    inseana ceva. Am pe ea scris un nume, Daniela, si asta inseamna ca exista pe aici pe aproape cineva care are drept de proprietate asupra mea si asupra careia am drept de proprietate; inseamna ca exista aici cineva cu care sunt „tovaras” pentru tot restul vietii mele; si mai inseamna ca exista un geat al familiei mele in care am o regina si sunt eu insumi rege!
Doamne, ajuta-ne sa traim la inaltimea acestor frumoase realitati!

Lasă un răspuns

