Un mort fara mormant

(Cu ocazia sarbatorii moastelor sfintei Pasrachiva)

Text: Deut. 34

Domnul este groparul lui Moise

Dupa incheierea drumului zbucimat al pustiei, dupa vederea tarii promise, Domnul il duce pe Moise in odihna Sanului lui Avraam. Stare de odihna pentru toti sfintii V. T. Lc.17.22-30.

Acest loc de odihna a locuintei mortilor a existat pana la ruperea perdelei Templului, dintre incaperile sfanta si sfanta sfintelor. Evr.10.19,20. Cand s-a rupt perdeaua Tempului, ce reprezinta moartea Fiului Lui Dumnezeu ca Fiu al Omului, mormintele (locurile de odihna a sanului lui Avraam) locuintei mortilor s-au deschis, iar sfintii V.T. au inviat in trup de slava, nu de tarana, fiind mutati acasa la Domnul impreuna cu sfintii N.T.

Sa urmarim cateva aspecte de caracter ale celor doua personaje: Domnul si Moise, pentru a intelege relatia unica in Biblie dintre Domnul si un om.

Domnul din Pentateuh se identifica ca fiind Ingerul Domnului sau Fiul Lui Dumnezeu – Hristos Domnul. Ex.3.2-10;23.20-23;32.34;1Cor.103,4

In Evrei, se face asemanarea dintre credinciosia lui Moise ca rob, cu credinciosia Lui Hristos ca Fiu  peste Casa Lui Dumnezeu. Evr.3.1-6

Intre Domnul si Moise s-a realizat o simbioza unica, nemaintalnita intre Domnul si un om. Moise l-a cunoscut atat de mult pe Domnul, incat ajunge sa se identifice cu El, anticipand renuntarea Domnului la viata Sa, pentru ca oile Sale sa aiba viata vesnica. Aceste situatii le intalnim cu ocazia lepadarii poporului evreu de Domnul pentru un idol, si a nesocotirii (necredintei) Domnului. Ex.32.7-14; Num.14.1-20.

“Iarta-le acum pacatul ! Daca nu, atunci, sterge-ma din cartea Ta, pe care ai scris-o !” s-a rugat Moise.Ex.32.32. Moise a renuntat la viata sa pentru cea a poporului sau. Asa avea sa faca Fiul Omului Hristos Domnul, cand si-a dat viata pentru poporul Sau. (oile Sale) In19.15-18.

Numai Moise robul Domnului s-a ridicat la un asa grad de identificare cu Domnul dintre sfintii V.T., asa ca il vedem prezent si pe muntele schimbarii, impreuna cu Ilie, discutand cu Domnul despre moartea Sa si incurajandu-L. Mat.17.

Relatia dintre Domnul si Moise a capatat asa o intimidate, incat Domnul ii arata  toata frumusetea Sa in Numele Lui-Fiul Omului. Ex.33.17-20 Intimitatea relatiei dintre Domnul si Moise, iasa in evidenta si la moartea lui Moise. Moise era in toata puterea cand a murit. Deut.34.7. Asa ca moartea lui Moise a fost doar o desbracare de trupul taranei pentru a fi impreuna cu Domnul intr-o conditie nemuritoare de glorie.

Un alt fapt pentru care Domnul se ocupa nu numai de moartea lui Moise, ci si de ingroparea trupului sau, ni-l prezinta Iuda.9. Diavolul dorea sa fie dat trupul lui Moise poporului evreu pentru a face din Moise si trupul sau obiect de inchinare. Poporul evreu venea din lumea idolatriei egiptene, unde cultul inchinarii la morti si trupurile lor,  au ajuns la cel mai inalt stadiu de inchinare, depasit astazi doar de inchinarea la moastele sfintilor din lumea idolatra ortodoxa.

Domnul nu putea permite inchinarea la un hoit uman a vre-unui sfant; aceasta insemna “sa se ia in dispret Numele Domnului”, punand inchinarea la Domnul in asemanare, cu cea mai josnica stare- hoitul uman. Domnul il blestema pe Satan a se hrani cu tarana—hoitul trupului omenesc, asa ca Satan a realizat cultul mortilor, avand o satisfactie, deosebita pentru a da omenirii cea mai josnica inchinare- inchinarea la plata pacatului – moartea trupului omenesc. Gen.3.14; Mat.24.28. De fapt oamenii se inchina lui Satan, deoarece acesta este ultimul sau nume si lucrare si anume: “Moartea”.1Cor.15.26. Moartea sta si pe caii din Apocalipsa ce cutreera lumea umana. Ap.6.8

Intadevar sfintii sunt sfinti si cu trupurile lor de carne, care devin temple a Duhului Sfant.1Cor.6.19. Insa carnea si sangele nu mosternesc Imparatia Lui Dumnezeu, asa ca sfintii sunt nascuti din Dumnezeu, imbracandu-se in Hristos Domnul care este Duh, cu un om duhovnicesc. Cu omul duhovnicesc purtat intr-un vas de lut se identifica sfintii si nu cu trupul carnal. Unele trupuri carnale in care si sfintii au pacatuit ca incident si nu ca principiu de viata, sunt date Satanei cand sfintii se desbraca de ele, sa faca comert cu ele in lumea religioasa ortodoxa si catolica.

Asa cum insusi Domnul l-a ingropat pe Moise ducandu-l in Odihna Sa, tot la fel isusi Domnul ii muta acasa pe cei ce adorm in Hristos, dupa lupta credintei, la desbracarea trupului de tarana.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s