Pe cine călăuzește Dumnezeu ?

Psalmul acesta este de folos când trebuie să iei o hotărâre și vrei să faci voi lui Dumnezeu. ce fel de oameni preferă Dumnezeu să călăuzească?

I. Pe aceia care caută slava Lui

,,La Tine, Doamne, îmi înalţ sufletul.
În Tine, Dumnezeule, mă încred: să nu fiu dat de ruşine,
ca să nu se bucure vrăjmaşii mei de mine!“ (25:1-2).

Dacă vrei să faci voia Lui și cauți slava Sa, Dumnezeu îți va arăta pe ce cale să mergi, dar dacă ai motivații egoiste, te va lăsa de capul tău și vei da-o-n bară.

II. Pe cei ce așteaptă nădăjduind în El

,,Da, toţi cei ce nădăjduiesc în Tine nu vor fi daţi de ruşine,
ci de ruşine vor fi daţi cei ce Te părăsesc fără temei.“ (25:3).

Nu pierzi vremea când stai în rugăciune și aștepți călăuzirea Domnului.

III. Pe cei ce cer călăuzirea Domnului

,,Arată-mi, Doamne, căile Tale
şi învaţă-mă cărările Tale.
Povăţuieşte-mă în adevărul Tău şi învaţă-mă,
căci Tu eşti Dumnezeul mântuirii mele,
Tu eşti totdeauna nădejdea mea! (25:4–5).

Gândește-te puțin: Dacă vrei să faci voia Domnului este în interesul Lui să ți-o facă cunoscută! Dacă ai vrea să o aflii tu n-ai reuși niciodată pentru că n-ai de unde să știi ce gândește El, dar dacă este voia Lui și vrea să ți-o comunice, El are toate mijloacele la dispoziție ca să-ți vorbească. Mai ales, stai în studiul Cuvântului. Te vei familiariza astfel cu glasul Lui și vei desluși mai ușor călăuzirea Lui. Dacă ești sincer, El îți va vorbi cu claritate.

IV. Pe cei ce se curățesc prin pocăință

,, Adu-Ţi aminte, Doamne, de îndurarea şi bunătatea Ta,
căci sunt veşnice.
Nu-Ţi aduce aminte de greşelile din tinereţea mea, nici de fărădelegile mele,
ci adu-Ţi aminte de mine,
după îndurarea Ta, pentru bunătatea Ta, Doamne!

Priveşte-mă şi ai milă de mine,
căci sunt părăsit şi nenorocit.
Neliniştea inimii mele creşte:
scoate-mă din necazul meu!
Uită-Te la ticăloşia şi truda mea
şi iartă-mi toate păcatele mele.
Vezi cât de mulţi sunt vrăjmaşii mei
şi cu ce ură mare mă urmăresc.
Păzeşte-mi sufletul şi scapă-mă!
Nu mă lăsa să fiu dat de ruşine când mă încred în Tine!
Să mă ocrotească nevinovăţia şi neprihănirea,
când îmi pun nădejdea în Tine!
Izbăveşte, Dumnezeule, pe Israel din toate necazurile lui“ (25: 6–7, 16–22).

Aici se potrivesc și textele din psalmul 66:18 și 1 Ioan 1:9

,,Dacă aş fi cugetat lucruri nelegiuite în inima mea,
nu m-ar fi ascultat Domnul.“

 ,,Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire.“

V. Pe cei gata să se supună

,,Domnul este bun şi drept,
de aceea arată El păcătoşilor calea.
El face pe cei smeriţi să umble în tot ce este drept.
El învaţă pe cei smeriţi calea Sa.
Toate cărările Domnului sunt îndurare şi credincioşie,
pentru cei ce păzesc legământul şi poruncile Lui.
Pentru Numele Tău, Doamne, iartă-mi fărădelegea,
căci mare este!
Cine este omul care se teme de Domnul?
Aceluia Domnul îi arată calea pe care trebuie s-o aleagă.
El va locui în fericire
şi sămânţa lui va stăpâni ţara.
Prietenia Domnului este pentru cei ce se tem de El
şi legământul făcut cu El le dă învăţătură.
Eu îmi întorc necurmat ochii spre Domnul,
căci El îmi va scoate picioarele din laţ“(25:8–15).

Dumnezeu nu-i călăuzește pe cei rebeli și răsculați, dar le arată calea bucuros tuturor celor care se tem de El și sunt gata să I se supună:

„Eu, zice Domnul, te voi învăţa şi-ţi voi arăta calea pe care trebuie s-o urmezi,
te voi sfătui şi voi avea privirea îndreptată asupra ta.”
Nu fiţi ca un cal sau ca un catâr fără pricepere,
pe care-l struneşti cu un frâu şi o zăbală cu care-l legi
ca să nu se apropie de tine“ (Ps. 32:8–9).

Uită-te țintă la Domnul și lasă-L să facă ce vrea cu tine. El știe ce face și de ce face ceea ce face. Supune-te prin credință.

,,La toate palierele existenței, de la îndeletnicirile casnice până la înălțimile rugăciunii, în toate strădaniile noastre de a face ceea ce este bun și bine, graba și nerăbdarea sunt cele mai evidente semne de amatorism și imaturitate“ – Evelyn Underhill

Wiersbe, Warren W.. With The Word Bible Commentary: The Chapter-by-Chapter Bible Handbook (Kindle Locations 6744-6756). Thomas Nelson. Kindle Edition.
 

Lasă un răspuns

