De ce a fost unică învierea Domnului Isus?

„Isus i-a zis: „Eu sunt învierea și viața” (loan 11:25)

„Am fost mort, și iată că sunt viu în vecii vecilor” (Apocalipsa 1:18)

De ce este unică învierea lui Isus Hristos?

Nu faptul că a înviat din morți II face unic pe Domnul Isus Hristos. Biblia ne vorbește despre alte șapte învieri (învierea fiului văduvei din Sarepta, învierea fiului Sunamitei, învierea fiicei lui lair, învierea fiului văduvei din Nain, învierea lui Lazăr si învierea lui Eutih), Domnul Isus reprezentând învierea numărul opt (numărul biblic pentru noile începuturi). Din două puncte de vedere, uimitoare, învierea Sa nu a semănat cu nici una dintre ele; să vedem care sunt acestea:

1) Învierea Sa a fost singura înviere care a fost profețită dinainte. David a profețit despre Domnul Isus: „Căci nu vei lăsa sufletul meu în locuința morților, nu vei îngădui ca prea iubitul Tău să vadă putrezirea” (Psalmul 16:10). Și Isaia a prezis învierea Sa după răstignire: „după ce Își va da viața ca jertfă pentru păcat,… va trăi multe zile” (Isaia 53:10). Domnul Isus a prezis și El învierea Sa din morți. „Isus a început să spună ucenicilor Săi că El trebuie să meargă la Ierusalim, … că are să fie omorât, și că a treia zi are să învieze.” (Matei 16:21).

2) Numai Domnul Isus S-a ridicat singur din mormânt! Dușmanii Lui L-au socotit o victimă neajutorată a eforturilor lor susținute de a-L eradica pe El și misiunea Sa. Dar ei au greșit pe toate planurile! El a afirmat: „Nimeni nu Mi-o ia cu sila, ci o dau Eu de la Mine. Am putere s-o dau, și am putere s-o iau iarăși” (loan 10:18). Toată puterea Romei si ura persecutorilor iudei nu L-au putut elimina pe Domnul Isus si nu l-au putut anula cauza. El nu a avut nevoie de ajutor. In moartea și în învierea Sa, El a fost mereu la cârmă. „Stricați Templul acesta (trupul Meu), și în trei zile îl voi ridica.” (loan 2:19). Și așa a făcut! El este viu în vecii vecilor! Hristos a înviat!

3) Pentru că El este singurul care nu a murit din nou. În Scriptură, toți ceilalți care au înviat din morți au murit din nou. Isus a fost excepția glorioasă. Prin urmare, El a fost făcut Preot „pus nu prin legea unei porunci pământești, ci prin puterea unei vieți nepieritoare.” (Evrei 7:16). Mărturia Lui rămâne: „Am fost mort, și iată că sunt viu în vecii vecilor” (Apocalipsa 1:18).

4) Numai El S-a ridicat la cer pentru a mijloci pentru noi înaintea lui Dumnezeu. Ceilalți preoți au murit si au încetat să mai slujească. Dar despre Domnul Isus citim: „Tu ești preot în veac” (Evrei 7:17). Si El nu stă degeaba, așteptându-și a doua venire; El mijlocește pentru noi înaintea lui Dumnezeu. „Hristos … a intrat chiar în cer, ca să Se înfățișeze acum, pentru noi, înaintea lui Dumnezeu.” (Romani 8:34).

5) El are puterea de a te învia atunci când mori. Domnul Isus Și-a mângâiat ucenicii cu această promisiune extraordinară: „Peste puțină vreme, lumea nu Mă va mai vedea, dar voi Mă veți vedea; pentru că Eu trăiesc, și voi veți trăi.” (loan 14:19). Și această promisiune ti se aplică și ție!

„Căci Însuși Domnul… Se va pogorî din cer, și întâi vor învia cei morți în Hristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiți toți împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; și astfel vom fi totdeauna cu Domnul.” (1 Tesaloniceni 4:16-17).

Ce glorioasă va fi ziua aceea! Dar până atunci bucură-te că Isus e viu!

Lasă un comentariu